Wydaje Ci się, że nie potrzebujesz fanpage na facebooku, aby z powodzeniem prowadzić i rozwijać swoją działalność? Jesteś w dużym błędzie! Istnienie w mediach społecznościowych to swoisty must have działań marketingowych i PR. Boisz się, że nie dasz rady? To tylko tak strasznie wygląda! Pamiętaj, że w obecnych czasach praktycznie już każdy posiada profil na facebooku, co więcej to właśnie za jego pośrednictwem coraz częściej wyszukuje potrzebne usługi i produkty. Rezygnując z posiadania fanpage zabierasz sobie możliwość pozyskania nowych klientów i dotarcia ze swoją ofertą do szerszej grupy odbiorców. Pamiętaj o tym!
Jak stworzyć fanpage na facebooku?
W praktyce, aby założyć fanpage na facebooku swojej firmy musisz posiadać profil prywatny, z którego będziesz nim administrować. Musisz również zdecydować się na którąś z 6 dostępnych opcji:
- Lokalna firma lub miejsce,
- Marka bądź produkt,
- Firma, organizacja czy inwestycja,
- Rozrywka,
- Artysta, zespół lub osoba publiczna,
- Strona organizacji dobroczynnej non-profit bądź społeczności.
Jeśli sprzedajesz produkty lub oferujesz usługi powinieneś wybrać jeden z trzech pierwszych modeli, dopasowując go od tego czy funkcjonujesz jedynie na rynku lokalnym czy w całej sieci, a także do rodzaju branży, w której działasz.
Treści i grafiki, które przyciągają spojrzenia
Od początku prowadzenia fanpage na facebooku musisz pamiętać, aby publikować angażujące treści i dobre jakościowo grafiki – do tego celu możesz wykorzystywać darmowe edytory np. canva.com. Uważaj również na błędy ortograficzne i interpunkcyjne, to zdecydowanie nie wpływa na pozytywne postrzeganie marki. Twoje wpisy muszą być profesjonalne i wyważone, a przede wszystkim na tyle ciekawe, aby ktoś zwrócił na nie uwagę i chciał np. przejść na stronę Twojego produktu. Musisz znaleźć złoty środek, który pozwoli Ci dotrzeć do Twojej grupy docelowej i wyróżnić działalność na tle konkurencyjnych fanpage.
Fanpage na facebooku? Liczy się plan!
Zanim przystąpisz do publikowania postów na swoim firmowym fanpage na facebooku opracuj plan działania na kilka najbliższych miesięcy, na który naniesiesz poprawki już po pierwszym miesiącu aktywnych działań. Pamiętaj, aby nie publikować dla samego publikowania. Zastanów się, jak często powinny pojawiać się wpisy i na jaki temat. Spojrzyj całościowo na konkretny miesiąc działań.
Pamiętaj, reklama dźwignią handlu!
Nie mac o ukrywać, facebooku też chce zarabiać 😉 Nie korzystając z opcji płatnej reklamy swojego fanpage możesz mieć problem z pozyskaniem nowych fanów i konkretną promocją swojej firmy. To właśnie dlatego już na starcie powinieneś określić budżet jaki jesteś w stanie przeznaczyć na ten rodzaj działań. Warto zaczynać od mniejszych kwoty i obserwować wyniki. Pamiętaj, aby rozsądnie dysponować środkami i promować zarówno wpisy na profilu, jak i tworzyć odrębne reklamy fanpage z nakierowaniem na pozyskiwanie laików, odwiedziny Twojej strony, jak i wiadomości prywatne. Dodatkowo, podłączając dedykowany pixel FB do swojej witryny możesz zyskać dostęp co cennych parametrów, z wykorzystaniem których utworzysz jeszcze bardziej dopasowane reklamy, a tym samym zwiększysz sprzedaż.